Jak założyć firmę?

Własna działalność gospodarcza to ogromny krok w naszym życiu. Jeśli już się zdecydowałeś, sprawdź jak założyć firmę. Oto podstawowe kroki, które przeprowadzą Cię przez całą drogę.

Jak założyć firmę – poniżej temat rozpisany w kilku krokach.

1. W pierwszej kolejności należy wypełnić wpis CEIDG Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Można to zrobić udając się osobiście do Urzędu Miasta lub Gminy, wysłać listem poleconym poświadczonym notarialnie lub poprzez stronę internetową.
Wpis do Ewidencji jest jednocześnie wnioskiem o nadanie numeru REGON, nadanie lub wskazanie numeru NIP.

2. Następnym krokiem jest wybór formy opodatkowania
Do wyboru są:
-opodatkowanie na zasadach ogólnych,
-opodatkowanie podatkiem liniowym,
-ryczałt od przychodów ewidencjonowanych,
-karta podatkowa.

3. W formularzu CEIDG należy wskazać, kto będzie prowadził dokumentację finansową firmy. Jeśli nie wiemy jeszcze w momencie wypełniania wniosku, z jakim biurem księgowym będziemy współpracować, to wybieramy opcję samodzielnego prowadzenia dokumentacji, a później nasz wpis aktualizujemy

4. ZUS – należy wypełnić druk, nie później niż 7 dni od daty rozpoczęcia działalności.
Jeśli wykonywana działalność gospodarcza jest naszym jedynym źródłem dochodów, to uzupełniamy druk ZUA, z kolei ZZA składa się w sytuacji, gdy jesteśmy jednocześnie zatrudnieni na umowę o pracę, w której zarabiamy powyżej minimalnej pensji krajowej – gdy pensja jest niższa, to pozostajemy przy ZUA.

5. Pieczątka – wprawdzie nie istnieje żaden wymóg dotyczący wyrobienia pieczątki firmowej, aczkolwiek jej posiadanie często jest bardzo przydatne.
Co umieszczamy na pieczątce? Pełną nazwę firmy, adres, dane kontaktowe, REGON oraz NIP.

6. Konto bankowe – tak samo jak w przypadku pieczątki nie mamy obowiązku otwierania firmowego konta bankowego dla małej jednoosobowej działalności. Jest to natomiast dobry pomysł. Prywatne pieniądze przedsiębiorcy nie wymieszają się z pieniędzmi firmowymi, co znacznie ułatwi sprawę podczas rozliczania.

Jeśli przebrnąłeś już przez wszystkie procedury, nie pozostaje nam nic innego jak życzyć Ci powodzenia oraz samych sukcesów!

Twoja firma dobrze prosperuje? Potrzebujesz strony internetowej?

Tutaj znajdziesz wszystko czego potrzebujesz.


Kasa fiskalna – jeśli zdecydujesz się ją zakupić w firmie Multicom, specjaliści z naszej firmy zajmą się wszelkimi zgłoszeniami do urzędów skarbowych. Nie musisz martwić się o dokumenty, wszystko wypełnimy za Ciebie i skontaktujemy się w Twoim imieniu z urzędem skarbowym. Dobierzemy kasy fiskalne trafiające w Twoje potrzeby, przeszkolimy Ciebie i Twój personel z zasad użytkowania urządzenia fiskalnego. Poinformujemy jak rozliczyć przysługującą ulgę – a to wszystko bez dodatkowych opłat, aby koszt kasy fiskalnej był jak najniższy.

Pamiętaj iż kupując kasę czy drukarkę fiskalną, wybierasz jednocześnie serwis z którym zwiążesz się na lata. Dlatego warto współpracować z solidną wyspecjalizowaną firmą, dysponującą kilkoma specjalistami w tej dziedzinie, którzy zawsze są do Państwa dyspozycji i służą pomocą.

Wybieraj korzystnie – kupuj świadomie – tania kasa fiskalna dla Twojej firmy.

By | 2017-05-16T10:05:24+00:00 7 kwietnia 2017|Categories: Poradnik|

About the Author: